• Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.

Dropshipping

Dropshipping met Colorfone

We bieden dropshipping-diensten aan naar een aantal landen binnen Europa. Of je nu in de e-commerce zit of eigenaar bent van een zelfstandige winkel, dropshipping biedt jou en je klanten veel voordelen.

  • De klant plaatst een bestelling in uw (web)winkel.
  • Je spiegelt die bestelling in onze winkel en geeft het afleveradres van je klant door.
  • Selecteer een van onze dropshipping-bezorgmethoden en rond de bestelling af.

Hoewel we geen geautomatiseerd verkoperssysteem bieden, helpen we je graag bij de integratie. Met onze CSV-database kunt u onze producten naadloos integreren in uw eigen winkel en uw voorraad dagelijks actualiseren.

We rekenen vaste verzendkosten, inclusief verwerkingskosten. Er zijn geen maandelijkse kosten en alle voordelen gaan rechtstreeks naar jou en je klanten.

Als u ons uw logo's en kleurenschema aanlevert, kunnen we gepersonaliseerde verzendlabels en een voor u ontworpen Track & Trace-portal maken.

Wij verzenden uw bestellingen van maandag tot en met vrijdag. Alle bestellingen die voor 15.00 uur CET (Amsterdamse tijd) zijn geplaatst, worden dezelfde dag verzonden.

We behandelen de retourzendingen van uw klanten niet rechtstreeks, zie onze verzendkosten in de onderstaande tabellen.

Verzendmethoden en verzendkosten

Als dropshipping klant kun je kiezen voor twee tariefstructuren.

  • Brievenpost zonder Track & Trace.
  • Brievenpost en pakketbezorging met Track & Trace.

Wij zijn niet verantwoordelijk voor post zonder Track & Trace en raden altijd aan om voor onze traceerbare verzendservices te kiezen.

Brievenpost zonder Track & Trace (0-200gram)
Bestemming Transittijd (werkdagen) Kosten
Nederland 1 dag € 3,50
Duitsland 2-4 dagen* € 2,50
België 3-6 dagen* € 2,95

 

Brievenpost en pakketbezorging met Track & Trace.
Bestemming Transit (werkdagen) Kosten briefpost Transit (werkdagen) Pakketkosten
Nederland niet beschikbaar 1 dag € 7,50
Duitsland 2-4 dagen* € 4,95 2-4 dagen € 9,95
België 3-6 dagen* € 5,95 1-3 dagen € 9,95
Wilt u naar andere landen verzenden? Neem contact met ons op voor een offerte op maat.

* Door drukte bij Deutsche Post ervaren we momenteel vertraging van 1 tot 5 werkdagen. Excuses voor het ongemak!

Onderstaand vindt u de dropshipping voorwaarden die van toepassing zijn bij Colorfone.

Artikel 1. Definities

1.1. In deze algemene voorwaarden hebben de volgende begrippen de volgende betekenis:

  • Leverancier: Colorfone;
  • Retailer: de wederverkoper van Producten, niet zijnde een consument of eindgebruiker, klant van Leverancier;
  • Consument: eindgebruiker van de Producten, klant van Retailer;
  • Producten: alle producten die Leverancier op basis van dropshipping aanbiedt;
  • Dropshipping: het proces waarbij Leverancier aan Retailer de mogelijkheid biedt om Producten die in eigendom toebehoren aan en op voorraad worden gehouden door Leverancier aan te bieden aan en te verzenden naar de Consument. Consumenten kunnen deze Producten bestellen bij Retailer tegen een door Retailer te bepalen verkoopprijs, waarna Retailer deze Producten direct inkoopt bij Leverancier en Leverancier de Producten in opdracht van Retailer aan de Consumenten verzendt;
  • Order: de door Retailer geplaatste bestelling van één of meerdere Producten bij Leverancier, als gevolg van een bestelling van een Consument;
  • Datafeed: gegevensbestand op basis van XML of CSV, dat dagelijks wordt geactualiseerd en beschikbaar gesteld wordt door Leverancier met daarin de Productinformatie voor alle Producten die Retailer beschikbaar heeft voor verkoop;
  • Productinformatie: alle beschikbare informatie over de Producten, waaronder doch niet uitsluitend, artikelnummers, productnamen, merknamen, productomschrijvingen, productfoto’s, en voorraadinformatie;
  • Voorwaarden: de onderhavige voorwaarden;
  • Alle definities hebben dezelfde betekenis in enkelvoud en meervoud, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald.

Artikel 2. Productaanbod

2.1 Retailer ontvangt van Leverancier via de Datafeed een volledig product- en prijsoverzicht. Retailer bepaalt zelf de eigen verkoopprijzen en marges. Op sommige merken worden adviesprijzen gehanteerd. Deze zijn zichtbaar op de productpagina’s. Als Leverancier merkt dat de Retailer deze merken voor een te lage prijs aanbiedt dan heeft Leverancier het recht om deze merken niet meer aan te bieden.

2.2 Bestaande Producten worden middels de Datafeed dagelijks automatisch geüpdatet, zodat Retailer altijd de juiste voorraad en prijzen hanteert. Producten die bij Leverancier niet meer leverbaar zijn worden (tijdelijk) uitgeschakeld in de Datafeed.

2.3 Leverancier staat in voor de juistheid en volledigheid van de informatie in de Datafeed op basis waarvan Retailer de Producten aanbiedt.

2.4 Alle prijzen en Productinformatie zijn onder voorbehoud. Mocht een product niet meer op voorraad zijn dan is de Leverancier gerechtigd de bestelling niet aan te nemen. Retailer dient dit zelf met de Consument af te handelen.

Artikel 3. Tarieven

3.1 Alle inkoopprijzen van de Producten zijn in euro’s. Tenzij anders overeengekomen, zijn alle inkoopprijzen exclusief BTW en andere belastingen en/of heffingen en zijn exclusief transportkosten, verpakkingskosten, verzekeringskosten. Deze kosten zijn voor rekening van de Retailer.

3.2 Leverancier brengt per land, zoals beschreven in artikel 5.6, een all-in dropshipping tarief in rekening van Retailer. Onderscheid wordt gemaakt tussen ‘Dropshipping zonder Track & Trace’ en ‘Dropshipping met Track & Trace’. Alle bedragen zijn exclusief BTW. Dit dropshipping tarief omvat handling, verpakking en verzendkosten. De Leverancier is niet verantwoordelijk voor Orders zonder Track & Trace.

3.3 De inkoopprijzen van de Producten zijn (dagelijks) aan wijziging onderhevig. De door Retailer te betalen inkoopprijzen zijn de prijzen op het moment dat Retailer een Order plaatst.

Artikel 4. Orders

4.1 Nadat Consument een Product heeft besteld bij Retailer, plaatst Retailer middels de website een Order, op grond waarvan Leverancier, nadat zij de Order heeft geaccepteerd, het door de Consument gekochte Product in opdracht van Retailer aan de Consument verzendt.

4.2 Leverancier is te allen tijde gerechtigd om een Order (gedeeltelijk) te weigeren indien een Product niet op voorraad is.

Artikel 5. Levering

5.1 Na ontvangst van een Order via de website verzendt Leverancier het Product rechtstreeks aan de Consument.

5.2 Retailer staat in voor de juistheid van de NAW-gegevens van de Consument en dient Leverancier onmiddellijk in kennis te stellen van eventuele wijzigingen.

5.3 Orders die voor 15:00 uur CET (Amsterdam tijd) bij Leverancier in het systeem staan worden dezelfde dag nog verstuurd aan de Consument. Leverancier is niet verantwoordelijk voor vertraging op het ordersysteem of vertraging bij de transporteur.

5.4 Indien niet alle bestelde Producten op voorraad zijn, is Leverancier gerechtigd om gedeeltelijke leveringen te verrichten. Leverancier zal de Retailer hierover zo spoedig mogelijk in kennis stellen.

5.5 Orders worden geleverd bij de Consument door een door Leverancier aangestelde transporteur.

5.6 Levering is alleen mogelijk naar adressen binnen Nederland, Duitsland, België, Denemarken, Oostenrijk, Frankrijk, Italië, Zweden en Spanje. Producten mogen door Retailer enkel aan deze Klanten worden aangeboden.

5.7 Indien de Consument afwezig is tijdens de aflevering van de Order en de Order ook niet wordt afgehaald op de aangegeven officiële afhaallocatie, dan komt de Order retour naar Leverancier. Leverancier zal Retailer op de hoogte stellen van de retourzending. Retailer dient vervolgens zelf hierover contact op te nemen met de Consument. Leverancier biedt Retailer de volgende keuze aan: (i) de Producten nogmaals ter levering aanbieden waarbij de extra kosten voor rekening van de Retailer komen of (ii) de inkoopprijs van de Producten op de volgende factuur te crediteren (met inhouding van het dropshipping tarief).

Artikel 6. Herroepingsrecht

6.1 Wanneer een Consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, dient deze het Product terug te sturen naar Retailer.

6.2 Leverancier accepteert alleen de retouren van de Retailer mits het product en verpakking onbeschadigd is en binnen 3 weken na de Order. Leverancier is gerechtigd de retour aanvraag te weigeren mits deze niet aan de voorwaarden voldoet en zodoende de aanschafkosten van Product aan Retailer niet te vergoeden.

6.3 Indien retour word geaccepteerd vergoed Leverancier alleen de inkoopkosten van de producten aan Retailer. 6.4 Retourkosten van Retailer naar Leverancier zijn alle voor de Retailer.

Artikel 7. Garantie

7.1 Bij levering van een defect Product dient Retailer contact op te nemen met Leverancier over de afhandeling hiervan. Waar nodig vraagt Leverancier om beeldmateriaal ter bevestiging.

7.2 Indien Leverancier oordeelt dat het Product gebrekkig is en dit te wijten is aan een oorzaak die voor rekening en risico van Leverancier komt, dan zal Leverancier een nieuw Product toezenden aan de Consument. De transportkosten voor het toezenden van een nieuw Product komen voor rekening van Leverancier. Indien het product niet meer leverbaar is, betaalt Leverancier het inkoopbedrag en dropshipping tarief terug aan Retailer.

7.3 Indien Leverancier oordeelt dat het gebrek aan het Product niet voor haar rekening en risico komt, dan stelt zij Retailer daarvan in kennis en dient Retailer met Consument voor verdere afhandeling van klacht te zorgen.

Artikel 8. Facturatie en betaling

8.1 De Orders worden direct afgerekend door Retailer middels de betaalmethoden in de webshop van Leverancier. Leverancier verzendt pas zodra de betaling binnen is.

Artikel 9. Eigendomsrechten

9.1 Retailer is vrij om alle productinformatie en -foto’s aangeleverd door Leverancier te gebruiken voor de verkoop van de producten. Te allen tijde blijven alle Producten en Productinformatie eigendom van Leverancier en mogen niet worden verveelvoudigd.

9.2 Retailer garandeert dat hij geen inbreuk zal maken op de intellectuele eigendomsrechten van Leverancier en diens producten.

Artikel 10. Wijzigingsclausule

Leverancier behoudt zich het recht voor om deze Voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Retailer wordt geacht de betreffende wijzigingen te hebben aanvaard indien Leverancier niet binnen 14 dagen na de schriftelijke mededeling van de wijziging te hebben gedaan, een schriftelijk protest daartegen van Retailer heeft ontvangen.